מחקר פירלס 2016 נערך בישראל בקרב מדגם ארצי מייצג של תלמידי כיתות ד מ-159 בתי ספר. התלמידים שנדגמו השיבו על מבחן המעריך את אוריינות הקריאה ומילאו שאלון רקע, ואילו מנהלי בתי הספר, מורי השפה של התלמידים שנדגמו והורי התלמידים השיבו על שאלוני רקע.
מבחן פירלס העריך את הקריאה של טקסטים משתי סוגות – מידעיים וספרותיים – וזאת באמצעות חוברות מבחן מודפסות, והשתתפו בו 50 מדינות. מבחן אי-פירלס העריך קריאה של טקסטים מידעיים בסביבה ממוחשבת המדמה את סביבת האינטרנט, והשתתפו בו 14 מדינות.